Overzicht houden
in een ongebruikelijke situatie
Zeedoksluis: RAMS analyse voor Zeedoksluis Den Helder
In opdracht van Port of Den Helder renoveert BAM Infra de Zeedoksluis. Het is de eerste grondige renovatie sinds de bouw in 1974. De sluis wordt voorzien van nieuwe elektrotechnische, bedienings- en besturingsinstallaties. Ook worden de bewegingswerken van de sluisdeuren vervangen.
De vraag
Vanwege capaciteitsproblemen is INNOCY gevraagd om bij te springen in al lopende RAMS-activiteiten. Deze hebben als doel om voorafgaand aan de bouw van de installaties aan te tonen dat de twee hoofdactiviteiten van de sluis – het laten passeren van de scheepvaart en het keren van hoog water – verricht kunnen worden met een hoge betrouwbaarheid, beschikbaarheid, onderhoudbaarheid en veiligheid.De oplossing
In een periode van twee maanden, waarin veel betrokkenen bij het project op vakantie waren, heeft INNOCY de al gedane RAMS-werkzaamheden gecontroleerd, waar nodig opnieuw gedaan en openstaande taken afgemaakt. Daarbij is de gestructureerde RAMS-aanpak gebruikt, zodat we achteraf eenvoudig konden aantonen dat alle aspecten zijn gecontroleerd. Omdat we werkzaamheden overnamen, dubbel werk wilden voorkomen en in onze planning rekening moesten houden met de beperkte beschikbaarheid van mensen die input moesten leveren, was gebruik van de standaardmethode nog belangrijker dan gewoonlijk. Het was de enige manier om in deze ongebruikelijke situatie overzicht te houden.Het resultaat
INNOCY heeft een rapport opgeleverd waarin alle onderdelen van de elektrotechnische, bediening- en besturingsinstallaties onder de loep zijn genomen om te controleren of ze voldoen aan de eisen op het gebied van betrouwbaarheid en beschikbaarheid, zodat de vergunningen kunnen worden aangevraagd.Relevante projecten
Renovatie stuwensemble Nederrijn en Lek
Siemens
Renovatie stuwensemble Nederrijn en Lek
BEKIJK PROJECTZuidasdok: nadenken over onderhoud tijdens ontwerpfase
Zuidasdok